Cégszimuláció, avagy a hülyeségnek sincs határa

Na ez a fő baj a spamekkel, amiket vaktában fosnak szét az interneten….

Először is, nekem mint magánszemélynek a szervezetfejlesztéshez egy ágyra, és egy asszonykára van szükségem…Ez kéretlen levélben bajos, jobb realben…

Nem kell külsős! Nem kell spam! Nem kell a faszságotok!

Idemásolom a spamet, hátha érdekel valakit:

Küldő: Ki gondolta volna… Cégszimuláció <info@businessmails.info>

Tárgy: Megspórolunk egy csomó pénzt!!  – Az időmet spórolhatnátok, van jobb dolgom is, mint kéretlen leveleket olvasni…

” Szervezetfejlesztés? – Minek ehhez egy „külsős”, majd mi megcsináljuk! Megspórolunk egy csomó pénzt!

Amennyiben próbálta már, vagy eleve kétségei vannak, nyugodtan olvasson tovább…

Sokszor találkozunk azzal a jelenséggel, hogy a vezető már megpróbált fejleszteni/változtatni, de kudarcot vallott. Ez elvehette a kedvét, sőt károkat is okozhatott.

Ennek egyik oka, hogy nem biztos, hogy a megfelelő dolgot kezdte el megváltoztatni. Egy jól látható negatív jelenség, ami szinte kiköveteli, hogy változtassanak rajta, sokszor csak a következménye valaminek és mélyebbre kell ásni ahhoz, hogy megtaláljuk a valódi okot, amit kezelni kell. Ha pedig nem a megfelelő dolgot, csupán annak a következményét kezelgeti, a probléma újra és újra fel fog bukkanni, sokféle formát öltve.

A szervezetfejlesztés is egy szakma, aminek érteni kell a szabályszerűségeit és alapelveit.

A cégek nagy része esetében egy jó ötletre épülő vállalkozásról van szó, amit visz a piaci és a tulajdonosi lendület, és egy darabig nem kellett azon gondolkoznia, hogy hogyan épüljenek föl a cég folyamatai és funkciói, hiszen eleinte általában a legtöbb feladat egy kézben van, az Ön kézben. Mivel a cég ekkor még nem túl nagy, átlátható és mindenről tud.

Azonban ahogy nő a cég és vele együtt a létszám, ezek az egyszerű funkciók hírtelen kezelhetetlenül sok figyelmet igényelnek. A hétköznapok teendői között igen ritkán jut idő arra, hogy profi (=tudatos) szervezet-építővé képezze magát és ezáltal úgy megszervezze a cégét, hogy az „irányítható” legyen, vagy ami még jobb, önjáró. Ön a termékének és/vagy a szolgáltatásának a szakértője, és annak is kell lennie, nem a szervezetfejlesztésé.

A szervezetfejlesztő pedig pont ahhoz ért, amire Önnek szüksége van. Ketten együtt alkotják a tökéletes csapatot ahhoz, hogy a legtöbbet hozzák ki a cégéből.

Néhány tanács – mire figyeljen, amikor választ:

ü  az a szervezetfejlesztő, aki azt állítja, hogy saját maga végig tudja csinálni a fejlesztési folyamatot, anélkül, hogy aktívan bevonná a cégben dolgozókat, annak valószínűleg van egy varázspálcája, amivel suhintani fog néhányat a cég fölött, és a dolgok egyszer csak jóra fordulnak. Annak valószínűsége viszont, hogy létezik egy ilyen varázspálca, meglehetősen elenyésző.

ü  fogjon gyanút, ha túl rövid idő alatt ígérnek változást. Gondoljon bele, hogy hány évbe tellett, hogy felépüljön és működésbe lendüljön a cég. Ezt nem lehet néhány hét alatt megváltoztatni. Lásd: varázspálca.

ü  kérjen referenciákat, és ellenőrizze őket.

ü  legyenek teljesítési mérföldkövek az ajánlatban, amelyek kézzel fogható, használható dokumentumokat jelentenek, amelyek már a megbízó tulajdonát képezhetik.

 Gergelyfy Gábor

szervezetfejlesztési szakértő, tréner

gergelyfy.gabor@cegszimulacio.hu

www.cegszimulacio.hu

Referencialevél részlet

(teljes körű folyamatszabályozás a Ruukki Tisza Zrt.-nél)

 A fejlesztési projektre kiválasztott cég tanácsadói Jókay Tamás és Harmatiné Judit voltak, Gergelyfy Gábor pedig mint projektvezető tartotta kézben a folyamat kontrollját.

Az elvégzett munka összességében hozzájárult ahhoz, hogy kialakuljon az a belső kultúra és módszertan, amelynek segítségével a fejlesztési folyamatainkat professzionális sztenderdeknek megfelelően tudjuk akár önállóan is elvégezni, hiszen a multiplikátorok a saját munkatársaink közül kerültek ki.

Ajánlom ezt a fejlesztői csapatot olyan cégvezetők figyelmébe, akik kényszerből, vagy elkötelezettségből már sokszor belekezdtek cégük fejlesztésébe, javításába, de nem tudták végigvinni az elhatározást, mert nem volt megfelelő, szakmailag és emberileg is elkötelezett segítségük ebben.

 Jászberény

Manasses Mihály, vezérigazgató “

Aki ilyen levelet kap, és nem kérte,  a legegyszerűbb azonnal jelezni a hatóságoknak, hogy egy kicsit tágítsák ki a világnézetüket. Javaslom a Fogyasztóvédelmi Főfelügyeletet, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságot, és ha valakinek több ideje van, akkor az összes kapcsolódó hivatalt.


Comments

comments