Elektronikus hirdetés ügyében mit lehet és mit nem?

Az elektronikus hirdetések küldésére vonatkozó rendelkezések megsértéséért az elektronikus hirdető, az elektronikus hirdetési szolgáltató, illetve az elektronikus hirdetés közzétevője is felelősséggel tartozik. Fontos kiemelni tehát, hogy például a hirdető felelőssége független attól, hogy a hirdetést ő maga küldte ki, vagy valaki más az ő érdekében.

Amennyiben valamely természetes személy a fenti szabályok megsértésével, kéretlenül kap elektronikus hirdetést, vagy nem biztosítják számára a hozzájárulás visszavonásának lehetőségét, illetve annak visszavonása után továbbra is hirdetéseket kap, kezdeményezheti a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elektronikus hirdetéssel kapcsolatos felügyeleti eljárását, amelynek nyomán a Hatóság a jogsértés folytatásától és az ismételt jogsértéstől eltiltás mellett bírságot is kiszabhat az, elektronikus hirdetőre, a hirdetés közzétevőjére, vagy a hirdetési szolgáltatóra.

Nem természetes személyek ugyanakkor nem kérhetik a Hatóság eljárását, mivel számukra a hirdetések küldése előzetes és egyértelmű hozzájárulás hiányában is megengedett. A természetes személyek személyes adataik jogellenes kezelésének gyanúja esetén fordulhatnak még a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz, valamint bíróságtól kérhetik a jogsértéstől eltiltást, illetve a jogsértő kártérítésre kötelezését.

Minden külföldi és hazai szabályozás és cselekvés ellenére sincs azonban biztos módszer a kéretlen hirdetésektől, illetve más nem kívánt tartalmaktól mentes levelezési környezet kialakítására. Óvintézkedést azonban Ön is tehet annak érdekében, hogy megkímélje magát a kéretlen üzenetektől, amennyiben elektronikus levelezéséhez spam és ártalmas tartalom szűrő programot használ, illetve az elektronikus levelezési szolgáltatást nyújtó szolgáltató ilyen szűrési ajánlatát igénybe veszi.

Forrás: NMMH


Comments

comments